Müzik ve uzamsal zeka (dünyayı doğru olarak algılayabilme ve
nesneleri zihinde doğru olarak canlandırabilme yeteneği) arasında neden-sonuç
ilişkisi mevcuttur. Birleştirilmesi gereken çeşitli ögelerin zihinde görsel
olarak tasarlanabilmesini sağlayan bu zeka türü ileri matematik problemlerinin
çözümünden kitap kaplamak gibi günlük olarak ihtiyaç duyulabilen her türlü
sorunun çözümlenmesi için gereklidir.Sanat eğitimi alan çocuklar yaratıcı
düşünmeyi ve problemleri, modası geçmiş kural ve varsayımlara dayanarak değil,
farklı çözüm yollarını düşünerek çözümlemeyi öğrenirler. Sanatta soruların
hiçbir zaman tek bir doğru yanıtı yoktur.Araştırmalar sanat öğrenen çocukların
standart akademik testlerde de daha başarılı olduklarını göstermiştir. Ayrıca
yine araştırmalar sanat öğrenen çocukların lise ders notlarının diğer çocuklara
kıyasla daha yüksek olduğunu da göstermiştir.Sanat eğitimi çocukların farklı
kültürlerle tanışmasını sağlar ve bu kültürlere mensup kişilere empati ve
sevecenlikle ile yaklaşmayı öğretir.Müzik öğrenirken ayrıntıları özenle bir
araya getiren ve iyi bir çalışmayı oluşturan unsurları öğrenen çocuklar sanatçı
olmanın ne demek olduğunu da öğrenirler. Bu standartları kendi çalışmalarında
da uygulamaları yeni bir mükemmellik düzeyini ve öğrencinin içsel kaynaklarını
zenginleştirmesini gerektirir.Müzikte hata hatadır; enstrüman doğru sesi
çıkarmıştır ya da çıkarmamıştır; notalar doğru çalınmıştır ya da çalınmamıştır;
parçaya doğru giriş yapılmıştır ya da yapılmamıştır. Dolayısıyla sadece çok
çalışarak başarılı bir performans göstermek mümkündür. Müzik öğrenimi ile
çocuklar mükemmelliğe ulaşmak ve sıkı çalışmanın somut ödüllerini elde etmenin
sürekli çaba göstermeyi gerektirdiğini anlarlar.Müzik öğrenimi ekip çalışması
becerilerini ve disiplini de geliştirir. Bir orkestranın doğru sesleri
verebilmesi için tüm oyuncuların tek bir hedef doğrultusunda uyum içinde
çalışması gerekir ve bu da müzik öğrenimi konusunda kararlılık, provalara
katılma ve egzersiz yapmayı gerekli kılar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder